Thursday 31 January 2013

Tahukah anda?


Tahukah anda bahawa claxane dan heparin mempunyai fungsi yang sama which is to prevent blood clotting bila nak buat pembedahan? Yang membezakannya ialah claxane mempunyai protein babi manakala heparin halal dan bebas drpd benda haram tu. dalam perubatan, kalau takde choice dan niat ingin menyelamatkan pesakit, tak jadi masalah. Tapi apabila kita ada ubat yang halal, why not kita guna yang halal kan.
#sedutan novel denyut kasih medik ^_^



Tahukah anda bahawa bayi mempunyai kebolehan untuk menyelam dan kebolehan itu makin lama makin hilang. Jika anda melatih anak anda berenang dari kecil, dia akan jadi seperti anak dr sheikh muzaffar. Memang jarang dilakukan oleh para ibu bapa di Malaysia. Tapi kat oversea ada je parents yang ajar anak dia berenang, kat Australia kalau tak salah.

sabda nabi: ajarlah anak kamu berenang, menunggang kuda dan memanah

Tahukah anda bahawa wanita mengelipkan mata dua kali lebih kerap berbanding lelaki dan jantung wanita juga berdegup lebih laju berbanding lelaki. Tapi believe me or not, lelaki selalunya mempunyai lebih daripada satu girlfriend dan jantung mereka juga akan berdegup lebih laju jika diketahui isteri.


Tahukah anda jika 111,111,111 didarabkan dengan 111,111,111 hasilnya akan jadi 12345678987654321. Tak percaya? ce tekan sendiri kakilater 570 anda.



Tahukah anda lebih 90% manusia di dunia ini akan basahkan ubat gigi kt berus gigi dia sebelum menggosok gigi. Kenapa ya? Entah. Yang girls pula mereka percaya yang ubat gigi mampu menghilangkan jerawat., tapi make sure ubat gigi yang takde bahan pemutih la.
*aku baca kat mana tah. tak penah try la pulak.



Tahukah anda bahawa saya tengah bosan sebab tu saya tulis blog dan saya tulis blog ni sambil tengok lagenda budak setan 2 kat youtube malam malam sorang sorang. lols. kbye.

dalam cerita ni semua orang nak mati. tah pape. ni la cerita melayu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...