Thursday 23 May 2013

Kisah kucing kami

Ramai antara kita yang suka membelai kucing 
Dan bermain- main dengan kucing kerana kecomelannya

Bagi keluarga encik Ayub, kami bukanlah anti- kucing.
Cuma kami lebih suka bela ikan drpd kucing
Hm mungkin salah satu sebabnya,
Kakak aku takut gila jumpa kucing
Dia kelihatan seperti berjumpa dgn harimau
Tapi tak sangka apabila kucing kami mati, kakak aku sangat sedih. lols.

Kami pernah membela kucing dulu
Nama die Mok mok
Mok mok datang rumah kami tanpa diundang
Buat pertama kalinya,
Kehadiran mok mok diterima baik oleh keluarga kami

Mok mok tidak banyak karenahnya
kakak2ku kelihatan bersemangat melihatnya
mereka membeli makanan istimewa untuk Mok mok
Mok mok tak berak merata rata
Mok mok tak curi ikan mama
Mok mok tak cakar sana sini
Mok mok baik

Hm aku tak tahu sangat pasal dia
kerna ketika itu aku di sekolah

Aku bercadang untuk mengambil gambar dangan Mok mok
Semasa cuti sekolah akan datang
Alangkah terkejutnya aku apabila Mok mok telah eksiden
Berita itu sampai kepadaku semasa aku curi2 online kat kelas
Eh salah, aku online kat dorm
(break rules sekejap) hehe

Mok mok terlibat dalam suatu kemalangan
Pemergiaanya begitu menyedihkan
Langgar lari wo
Kesian Mok mok

Itulah kucing pertama dan terakhir keluarga pak Ayub

nampak tak dia mati kena langgar dan kelihatan leper mcm lempeng..


bytheway,
takziah untuk asma amirah
kucingnya kembali ke rahmatulllah hari ini
jangan sedih ye asma

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...